Glass, yeaaaah

Wow vilken härlig dag !

Ja, det började med att jag efter skolan sprang till Ebba där hon stod och väntade på bussen. Som tur var hann jag och vi hoppade lugnt och sansat på bussen. När vi kom till Wasa stod självklart inte Nils där som han lovat, men vad kan förvänta sig? Han är ju faktiskt kille. Vi gick till Nils big house och på vägen mötte vi honom. Ebba hade ju dessvärre glömt bas-sladden så det blev inte så mycket rep. Istället bestämde vi oss för lite glassätning. Det slutade med att jag, Ebba, Gustaf och Nils köpte varsin glass-kuleskopa på coop, och vi betalade allihopa med endast 50öringar. Mycket uppskattat av den stressiga mannen bakom. Sedan vandrade vi runt och tillslut gick Nils och Gustaf för att växla ytterligare 25 kronor till 50öringar, så vi kunde köpa glass. Hon som växlade pengarana undrade antagligen varför de behövde 65 50öringar, men de sa att de fanns goda tuggummin i automaten. Aja, glass köptes och det tog ca. en kvart att köpa den med 50 öringar. Hon i kassan var nära på att somna när vi lassade över pengarna till varandra, haha. Vi åt glassen vid vattnet och det var nic...härligt ! Sedan for vi hem till Nils och åt. När vi upptäckte att våran buss skulle vara vid busshållsplatsen 7 minuter senare SPRANG vi dit, och självklart hann vi med god marginal. Vi åkte hem till Ebba och fick lära oss ett trick av Ebbs begåvade storebroder. Mycket bra att kunna ! Nu ska jag försöka packa lite inför imorgon,

byeeee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0