Härligaste Tisdagen på mycke länge

Jaa, igår var väl den mysigaste dagen på ca. 100 år. Åkte hem och bakade äckliga muffins som jag fick slänga o sedan ringde jag Ebba som jag inte träffat på väääldans länge. En liten mysig åktur med båten utan större bekymmer hde vi förväntat oss.

Och det gick faktiskt bra ! Tro det eller ej, vi kom faktiskt ut en bit och sedan kom motorn i gång direkt. Det var grymt fint väder och vi kände oss stolta när vi kom under bron utan bekymmer. Vi parkerade vid en liten brygga och åt massa picknick, myspys. Allt gick galant. Vi åkte hemåt för att jag skulle hinna svänga förbi Ebba och kolla in hennes franskafilm. Allt gick ju som sagt bra ända tills slutet, då en liten sak inträffade. Vi tappade nyckeln till motorn och alla lås i sjön ! jaa.. Vad gör man då undrar ni såklart. Jo, om man heter Ebba Erikson, då hoppar man i vattnet och simmar ner typ fyra meter och letar med händerna i leran. Vi försökte oxå med lite rep och några gamla rostiga spikar. Men allt förgäves! Ebba fann inte nycklarna så vi fick sakta cykla hemmåt. Ebba va frusen som en isbit eftersom att det ända som fanns att värma sig med var min sjal.

Vi cyklade hem till Ebba och där tittade vi på Ebbas franskafilm, och herreguuud vad jag skrattade. Skulle kunna titta på en 20 gånger, fytusan.

Imorn ska jag spela basket mot Ebbas o Annas lag, det ska bli kuuuulans !

Idag har vi planterat blommor vid Burges med klassen för att få ihop pengar till klassresan, det gick riktigt bra ! Efteråt tog vi ett litet dopp i plurret eftersom att värmen i växthuset var pretty hög.

Helgen kommer bli rolig och framförallt för Ebba eftersom att hon ska kolla på Kiss på Fredag ! Gaaaaaaaah.

Tack Ebba Eriksson för att du finns, du är verkligen allt


Kommentarer
Postat av: Ebbs

love you always

2008-05-29 @ 22:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0