I miss Bert-Berit

Inte skrivit på ett tag nu, men jag ska försöka komma ihåg vad som hänt i mitt liv !

Fredagen började med att jag åkte in till Strängnäs och flyttade över alla gymparedskap från Thomas till Karinslund. Jag, Ebbaw och Martha vr ensamma med Ove, låssmeden, och han var en rolig prick. Sedan åt jag och Ebbaw pizza och sedan hade vi träning med ungarna. Sedan åkte jag och Ebba till vallen och kollade på ett antal band som spelade (nu pratar vi alltså om Ebba Eriksson, förvirrande I know, det finns Ebba och Ebbaw). Happy Thursday och Tripsis var såklart höjdpunkterna och även ett band som jag inte vet hur det stavas. Sedan GICK jag, Ebba, Teo och Gustaf hem till mig för att sedan gå ner till badet och bada ! Nisse skulle också med egentligen, men han fick förhinder. Ebba var ballast och badade fyra gånger och jag nästcoolast för att jag dök i baklänges en gång ! Sedan sov fösamlingen här och det var naaajs.

Sedan blev det Lördag och Teo och Gustaf åkte hem efter lite glassätning. Ebba och jag for hem till henne och hade "plugghelg", öhrm.. Lite chokladpudding och roliga klipp på youtube kändes på något sätt mer lockande. Sovning där och sedan, idag hände någonting väldigt, väldigt läskigt. Det var såhär:

Ebba och jag satt i soffan, halvt döda eftersom klockan inte var mer än 11. Jag tittar ut genom fönstret och ser någonting jag aldrig tidigare skådat ! En ful hund som liknade något missbildat står på Ebbas trädgård och glor. Vi springer ut till den och märker att den låter som en skördetröska (enligt Ebba iallafall). Vi springer förtvivlat in eftersom att vi trodde den skulle bita oss. Det var HEMSKT ! Vi döpte honom till Bert-Berit och jag hoppas att jag aldrig får se honom igen.

Lite senare, när vi hade hämtat oss cyklade vi till skolgården och Ebba spelade basket med Anna. Malin kom ner en sväng och vi åt lite glass och så. Sedan gick vi hela vägen hem med en hund som vägrade gå i normal takt.

Nu ska jag plugga och det ska Ebba också, eftersom vi inte lyckades göra så mycket i helgen. BYEE


Kommentarer
Postat av: Ebbs

Gissa vem jag såg när jag cycklade hem stå och stirra på mig med sina alldeles för stora ögon ?? BERT-BERIT
! ! ! !!
Fast inne på han egen trädgård ! Jag kännde mig hemsökt där ett tag !

2008-05-04 @ 20:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0