Lördagsmys

En vablig helgförmiddag: Rut kommer inhoppande klockan 10.00 och vill leka och pussas. Då skriker jag på den som öppnat dörren att den ska ta ut HUNDJÄVELN och sedan går jag upp. Utanför min dörr står en glad och påklädd pappa och säger:
- kom igen upp med dig, vi ska in till Strängnäs och shoppa!
Och då betyder det alltså att vi ska till ÖB, köpa lite lampor, glasögon och hundben. Man blir då alltså inprppad i en liten bil och sjävklart så måste ju Rut med, nertryckt i mitt knä sitter hon och därmed blir jag helt hundhårig, toppen.Sedan bär det av mot ÖB och Karlssons och därefter är det lunch, oftast på donken, men idag på Prinsen. Efter det åker man runt till pappas miljoner olika stationer, som prylbodar, chefer och banker. Efter några timmar rullar bilen sakta hemmåt igen med en far vars ögon och öron letar efter något mer ställe man kan stanna och fynda på.
Och jag gillar det!
mamma den stackarn, (eller lyllosen?) jobbar en lördag som denna och kommer hem seeen. Då får hon hjälpa mig med allt mitt plugg, det får hon alltid göra! Sitta och lyssna när jag pratar och babblar och ställer frågor, perfect! :D

Nu tänkte jag sätta mig och läsa flyga drake med en kopp the. Ikväll kommer Ebba, och det tycker jag är väldans bra! De´t är alltid bra när hon kommer, för att hon är så himla bra. Och ebba om du läser det här, så har jag köpt tiopack popcorn till oss, woaaaa!! puss på ebba, det säger jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0